Reportaje plurilingüe en colaboración con el departameno de CSHA (Ciències Socials i Humanes d'Andorra). Cuestionario/questionari:
Què va passar? On?
Quan va passar? (dia, mes i any)
Quants ml/per hora van caure?
Per què és una xifra important?
On es va fer el registre?
Qui és la Laura Trapero?
Com es van produir aquestes fortes pluges?
Punt de vista meteorològic:
Punt de vista del relleu:
Quantes hores van durar les pluges?
Anota els milímetres que van caure a:
Canigó: fins a 600 mm en 48h
Ransol= Les Escaldes= Ordino=
Estem preparats per fer front a uns aiguats semblants en l'actualitat?
les prediccions meteorol+ogiques es fan a quants dies vista?
Qui va demostrar la seva solidaritat i valentia per tornar a la normalitat?
Qui ha promogut el reportatge? Qui el patrocina? qui hi col·labora?
a) El Centre d'Estudis de la Neu i de la Muntanya d'Andorra (CENMA)
b) RTVA, FEDA, Arxiu Nacional, EUMETSAT/Meteo France/meteo.cat --> imatges d'arxiu
c) Crèdit Andorrà
Aiguats a Andorra 1982. El tema da mucho de sí y trabajaremos en equipo buscando testigos del evento más adelante.
Al trabajar en conjunto, cada noticia individual deve posicionarse en el cuerpo. Podemos usar un pequeño título que separe cada una de ellas y las identifique de qué se habla. El titular y subtítulo deben ser un "paraguas" que cubra toda la noicia (no solo una parte).
PRÁCTICA DE LOCUCIÓN
Haremos una primera aproximación a la dicción periodística locutando la noticia. Aquí tenéis unos consejos, pero ya profundizaremos en el tema, especialmente en el 2º trimestre. Ahora es para empezar a perderle el miedo a hablar en público y romper el hielo.
https://youtu.be/BsZQJSKqsx0
RED: REPORTATGE SOBRE UNA EFEMÈRIDE
EFEMÈRIDE: Referit a un dia de l'any, relació d'esdeveniments ocorreguts en diferents èpoques a la data d'aquell dia. / Esdeveniment notable. / Nota, article, etc., on es recorda un fet notable esdevingut en una data.
Un REPORTAJE es un trabajo documental planificado cuyo propósito es informar; a pesar de ello, puede incluir opiniones personales del autor. Por este motivo, tienden a elaborarse con ciertos criterios subjetivos del investigador, aunque incluya una gran diversidad de colaboradores o informantes para redactarlo.
MIRA EL VÍDEO I RESPON LES PREGUNTES SEGÜENTS: https://www.youtube.com/watch?v=1IqfG-FCwdk
0. Què va passar? On? _______________________________ a _______________________
Aquest anys farà __________ anys.
Quan va passar? (dia, mes i any) _______ de ________________ de _____________
Quants mm de pluja van arribar a caure? _________ mm – Per què és una xifra important?
On es va fer el registre?
Qui és la Laura Trapero?
Com es van produir aquestes fortes pluges?
Punt de vista meteorològic:
Punt de vista del relleu:
Quantes hores van durar les pluges?
Anota els milímetres que van caure a:
Canigó: fins a 600 mm en 48h
Ransol=
Les Escaldes=
Ordino=
Estem preparats per fer front a uns aiguats semblants en l'actualitat? Completa la frase:
Les prediccions meteorològiques es fan a _____ dies vista i es pot ___________ la gent amb més antelació.
Qui va demostrar la seva solidaritat i valentia per tornar a la normalitat?
Qui ha promogut el reportatge? Qui el patrocina? qui hi col·labora?
a) El Centre d'Estudis de la Neu i de la Muntanya d'Andorra (CENMA)
b) RTVA, FEDA, Arxiu Nacional, EUMETSAT/Meteo France/meteo.cat --> imatges d'arxiu
c) Crèdit Andorrà
ENCARREC: reportatge sobre els aiguats
DATA LÍMIT: Ha de publicar-se la primera setmana de novembre. Ha d’estar llest abans de les vacances de Tots Sants.
DISTRIBUCIÓ DE TASQUES
Comments
Post a Comment